Hyra läkare

Vanliga frågor kring att hyra läkare

Nedan finner du vanligt förekommande frågor samt svar. Tveka inte att kontakta oss om du inte finner svaret på dina frågor kring att hyra läkare.

Vad kostar det att hyra läkare av Agila?
Priserna för att hyra läkare varierar beroende på konsultens utbildningsnivå, geografisk placering av er verksamhet samt vilken kompetens det gäller. Hör av dig direkt till oss så ger vi ett konkret avtalsförslag.
Är ni upphandlade?
Agila är upphandlade och har ramavtal gällande läkarbemanning i största delen av Sveriges 21 landsting. Utöver dessa ramavtal har vi ett stort antal avtal med privata vårdgivare över hela landet.
Inom vilka specialistkompetenser hyr ni ut läkare?
Vi hyr kontinuerligt ut inom samtliga specialistkompetenser och även med legitimerade läkare och ST-läkare. Läs mer om bemanning av läkare.
Hur kvalitetssäkrar ni de läkare som arbetar för er?
Inför ett uppdrag har vi alltid minst två personliga intervjuer med aktuell läkare. Utöver detta kontrollerar vi läkaren gentemot socialstyrelsen, eventuella anmälningar hos IVO, tar in kopia på läkarlegitimation och godkänd ID-handling. Vi kontaktar alltid minst tre relevanta referenser som intervjuas ingående. Kontrollerna gentemot socialstyrelsen och IVO görs sedan löpande under anställningen.
Hyr ni ut läkare i hela Sverige och Norge?
Ja! Vi hyr ut läkare i hela Sverige och Norge, från Hammerfest i norr till Trelleborg i söder. Läs mer om vår läkarbemanning.
Vi har en verksamhet som inte ligger i Sverige eller Norge, kan vi hyra läkare av er ändå?
Ja! Vi bemannar ofta i de andra nordiska länderna och många av våra läkare är intresserade av att söka sig utanför Norden. Kontakta oss så berättar vi mer om hur ni som driver verksamhet utanför Sverige och Norge hyr läkare av oss!
Vad har ni för kvalitetsledningssystem?
Agila har ett egenutvecklat kvalitetsledningssystem som certifierats enligt ISO 9001.
Är ni miljöcertifierade?
Ja, vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001.
Hur länge har Agila funnits på marknaden?
Agila startade sin verksamhet 2008 under namnet Vårdassistans och 2016 bytte vi namn till Agila. Verksamhetens inriktning är densamma sedan starten, vårdbemanning.
Varför bytte ni namn från Vårdassistans till Agila?
Bakgrunden till namnbytet är bland annat att möjliggöra en geografisk expansion under samma bolagsnamn, som exempelvis bemanning i Norge. Namnet Agila är dessutom lätt att uttala och förknippas med ord som; följsam, anpassningsbar, lyhörd och rörlig, vilket stämmer väldigt väl överens med våra värderingar.
Kan ni lämna referenser?
Absolut! Att prata med en branschkollega som kan berätta om hur det är att hyra in konsultläkare är ett mycket bra sätt att förstå branschen samt hur vi på Agila arbetar. Hör av er till oss för kontaktuppgifter till relevanta referenser.

Läs mer...

Nyfiken på vad vi kan göra för din verksamhet?

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig.