Agila aktuellt

Säljande Konsultchef till Agila!

2020-06-03

Vad gör du den 19 augusti? Nu har du en unik chans att få delta i vårt genomarbetade onboarding program med målet att bli vår nästa säljande Konsultchef.

Hos oss bidrar du till att göra skillnad, för varje bokning du skapar hjälper du samhället med kompetens där den behövs som bäst. Dessutom blir du vårt ansikte utåt och får representera ett bolag som sedan starten år 2008 varit mycket framgångsrikt och som flera gånger blivit utsedd till gasellföretag av Dagens Industri. Vi är övertygade om att framgång börjar med engagemang hos våra medarbetare. Som Konsultchef ingår du i ett team där du ständigt utmanas att bli bättre och där du är med och driver pågående utveckling. Hur du planerar dina arbetsdagar är mycket upp till dig, även om det självklart sker med stöd i form av riktlinjer, system och support. Du kan likna det vid att driva ditt eget företag i företaget. Du bygger och utvecklar dina egna konsult- och kundrelationer. Inledningsvis handlar det mycket om prospektering och mötesbokning. Därefter långsiktiga relationer och fördjupade samarbeten.

Vi söker dig som vill arbeta som en samarbetspartner till både våra konsulter och kunder. Vi ser att du är en person som pushar dig själv att nå längre, för att du vet att det lönar sig. Du ska vara en person som lockas av att själv sätta ramarna för din arbetsdag och dina resultat.

Du har en utbildning inom HR, ekonomi, entreprenörskap eller likartat. Alternativt har du några års arbetslivserfarenhet inom försäljning, research eller liknande. Har du arbetat inom bemanningsbranschen är det ett plus men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i svenska eftersom det behövs för att du ska kunna utföra dina dagliga arbetsuppgifter.

Dina personliga egenskaper är det som främst avgör om du kommer lyckas och trivas som Konsultchef hos oss.

Dessa är:
  • Orädd och vågar utmana dig själv
  • Målfokuserad och är beredd att kämpa för att komma dit du vill
  • Har ett intresse för att göra affärer och etablera goda relationer med dina konsulter och kunder
  • Bra på att lyssna och förstå andra människor
  • Har koll på dina styrkor samtidigt som du är ödmjuk inför dina utvecklingsområden

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av en social kultur där alla bidrar för att skapa en stark gemenskap. Du får en gedigen introduktion som hjälper dig att lyckas i din roll. Skicka in din ansökan till rekrytering@agila.se Vid frågor om tjänsten kontakta HR-chef Karin Juhlin på telefon 073-525 88 55

Fem nya medarbetare till Agila

2020-05-26

Agila expanderar och rekryterar fem nya konsultchefer, vi är jätteglada över att välkomna Thom Linné, Madeleine Löfving, Johanna Stålnacke, Natasha Arnborg och Elias Schnöpf. Samtliga nya kollegor har bakgrund inom försäljning, projektledning och service vilket kommer att komma väl till pass i deras nya roller. Återigen, varmt välkomna till Agila.

Säljande Konsultchef till Agila!

2020-04-09

Som säljande Konsultchef hos oss bidrar du till att göra skillnad. För varje bokning du skapar hjälper du samhället med kompetens där den behövs som bäst. Dessutom blir du vårt ansikte utåt och får representera ett bolag som sedan starten år 2008 varit mycket framgångsrikt och som flera gånger blivit utsedd till gasellföretag av Dagens Industri.

Vi är övertygade om att framgång börjar med engagemang hos våra medarbetare. Som Konsultchef ingår du i ett team där du ständigt utmanas att bli bättre och där du är med och driver pågående utveckling. Hur du planerar dina arbetsdagar är mycket upp till dig, även om det självklart sker med stöd i form av riktlinjer, system och support. Du kan likna det vid att driva ditt eget företag i företaget. Du bygger och utvecklar dina egna konsult- och kundrelationer. Inledningsvis handlar det mycket om prospektering och mötesbokning. Därefter långsiktiga relationer och fördjupade samarbeten.

Vi söker dig som vill arbeta som en samarbetspartner till både våra konsulter och kunder. Vi ser att du är en person som pushar dig själv att nå längre, för att du vet att det lönar sig. Du ska vara en person som lockas av att själv sätta ramarna för din arbetsdag och dina resultat.

Du har en utbildning inom HR, ekonomi, entreprenörskap eller likartat. Alternativt har du några års arbetslivserfarenhet inom försäljning, research eller liknande. Har du arbetat inom bemanningsbranschen är det ett plus men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i svenska eftersom det behövs för att du ska kunna utföra dina dagliga arbetsuppgifter.

Dina personliga egenskaper är det som främst avgör om du kommer lyckas och trivas som Konsultchef hos oss.

Dessa är:
  • Orädd och vågar utmana dig själv
  • Målfokuserad och är beredd att kämpa för att komma dit du vill
  • Har ett intresse för att göra affärer och etablera goda relationer med dina konsulter och kunder
  • Bra på att lyssna och förstå andra människor
  • Har koll på dina styrkor samtidigt som du är ödmjuk inför dina utvecklingsområden

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av en social kultur där alla bidrar för att skapa en stark gemenskap. Du får en gedigen introduktion som hjälper dig att lyckas i din roll. Skicka in din ansökan till rekrytering@agila.se Vid frågor om tjänsten kontakta HR-chef Karin Juhlin på telefon 073-525 88 55

Information angående Coronaviruset

2020-03-11

Agila följer noggrant händelseutvecklingen av coronaviruset och sjukdomen Covid-19. Vi har en beredskapsgrupp som har en tät dialog och som sammanträder dagligen. Vi har även löpande dialoger med våra kunder och gör vårt yttersta för att stödja vården när den behöver oss som mest samtidigt som vi löser situationer för konsulter som drabbas. På denna sida har vi samlat information som är viktig för dig som arbetar som konsult för Agila.

Ny VD i Agila Doctor

2020-02-19

Alexander Blomstedt har utsetts till ny VD för Doctor. Alexander har en gedigen erfarenhet av branschen och har rätt bakgrund för att leda Agila Doctor i framtiden. Alexander har varit med sedan Agila grundades och är en viktig kulturbärare. Under åren på Agila har Alexander framgångsrikt drivit olika team och projekt och är nu redo för denna utmaning. Stort grattis Alexander!

Läs mer i vår pressrelease här.

Ny medarbetare till Agila School!

2020-01-13

Vi är väldigt glada över att välkomna Sandra Sculac till Agila School. Sandra kommer att arbeta som konsultchef och kommer senast från ett arbete inom PR där hon har ansvarat för produktlanseringar, events samt nykundsbearbetning. Varmt välkommen igen!

Agila skänker årets julgåva till Drive For Health!

2019-12-18

I år skänker vi vår julgåva till Drive For Health – Destination Peru. Drive For Health är en politiskt och religöst oberoende välgörenhetsorganisation vars idé grundar sig på att leverera utbildning, vårdfordon och medicinsk utrustning världen över.

I det kommande projektet ska en ambulans köras längs hela Sydamerika för att slutligen leverera den till ett sjukhus i Peru. Under vägens gång, på väg mot Peru, kommer även löpande hälsoundersökningar att göras. En foodtruck kommer också att åka med för att skapa en naturlig mötesplats mellan lokalbefolkningen och teamet från Drive For Health.

Läs mer om Drive For Health här.

Agila är på plats på Anivas Höstkongress

2019-11-11

Agila Nurse kommer att delta på Anivas Höstkongress den 21:a – 22:a november som kommer att hållas på Scandic Infra City i Upplands Väsby. Kom gärna förbi vår monter och tävla och hör vad vi kan erbjuda dig inför kommande år. På plats är Helene, Lars-Mikael och Charlotta.

Agila kommer att vara med på E-day

2019-11-07

Agila kommer att vara på plats på E-day, Södertörns arbetsmarknadsdag den 19:e november. Vi kommer att representeras utav Karin, Amy, Leo och Philip för att på bästa sätt kunna svara på frågor och funderingar från intresserade studenter. Kom gärna förbi vår monter!

Agila stödjer Mustaschkampen!

2019-11-05

Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets kampanj som blandar humor med allvar för att bidra till forskning, utveckling och bättre vård, och samtidigt sprida kunskap om Sveriges vanligaste cancersjukdom: prostatacancer. Agila är med och stödjer Mustaschkampen, gör det du också! Läs mer om Mustaschkampen här.

Agila förvärvar Youmi

2019-10-23

Agila förvärvar Youmi vilket innebär att verksamheterna inom läkarbemanning och socionombemanning nu kommer att vara en del av Agilas varumärke.

För Youmis konsulter kommer det att innebära ett ännu bredare utbud och större variation av uppdrag samtidigt som Agilas uppdragsgivare kommer att få tillgång till fler skickliga och erfarna konsulter. Genom förvärvet får Agila ett tillskott av sex duktiga medarbetare som kommer att vara med och bidra till våra tillväxtambitioner.

Läs mer i vår pressrelease här.

Röntgenveckan i Jönköping

2019-09-16

Agila kommer att vara på plats på Röntgenveckan i Jönköping den 17-20 september. Vi kommer att representeras utav Narin, Marie, Louise, Lars-Mikael, Olivia och Alfredh för att på bästa sätt kunna svara på frågor och funderingar från intresserade besökare. Kom gärna förbi vår monter för att tävla och prata med oss.

Agila stödjer Nattvandrarna

2019-08-14

Agila stödjer organisationen Nattvandrararna som har syftet att det ska finnas vuxna förebilder, stöd och social trygghet bland unga människor när de rör sig ute på kvällar och nätter. Nattvandrarna finns ute fredagar och lördagar samt på festivaler och högriskhelger och känns lätt igen på deras gula jackor. Stöd Nattvandrarna du också!

Agila Nurse har blivit upphandlade i Norge

2019-07-01

Agila Nurse har blivit upphandlade i Norge och kommer från den 1/10-19 kunna erbjuda sjuksköterskeuppdrag i Norge. Vi är upphandlade inom samtliga kompetenser och kommer kunna erbjuda uppdrag i hela Norge. Är du intresserad av att arbeta i Norge? Hör av dig till oss så berättar vi mer!

Förstärkning hos Team admin

2019-06-10

Vi välkomnar Catrin Einarsson till Agila! Catrin kommer att börja arbeta som koordinator hos Team admin med start från den 10:e juni. Catrin har precis tagit sin examen som beteendevetare och vi är väldigt glada över att hon nu har börjat hos oss på Agila.

Ny kollega till Agila Nurse!

2019-05-13

Vi är jätteglada över att ha Lars-Mikael Stoor tillbaka på kontoret efter sin föräldraledighet. Lars-Mikael har tidigare arbetat som konsultchef hos Agila Doctor, men kommer nu att att jobba som konsultchef med fokus på sjuksköterskor inom anestesi och operation. Återigen, varmt varmt välkommen tillbaka.

Agila stödjer Giving People – en organisation som arbetar för att hjälpa barnfamiljer som lever i ekonomisk utsatthet

2019-05-03

Giving People ger akut hjälp i form av mat, blöjor, barnkläder och andra viktiga förnödenheter. Organisationen har sedan starten i september 2013 förmedlat ett stort antal matkassar, kläder och hygienartiklar till över 15.000 barn¬familjer över hela Sverige och styrkan ligger i möjligheten att göra snabba insatser. När en barnfamilj vänder sig till Giving People får de hjälp inom några timmar upp till några dygn beroende på hur akut situationen är. Behovet är tyvärr mycket stort. Idag lever ungefär en kvarts miljon svenska barn i fattigdom, ungefär 12 procent av alla barn i Sverige kan inte ta föregivet att få mat varje dag eller kläder och skor efter säsong och storlek. Stöd Giving People du också!

Ny kollega till Agila!

2019-04-08

Agila fortsätter att växa och vi är glada över välkomna Johanna Elhad som konsulchef. Johanna har en tidigare bakgrund inom bemanning och kommer att arbeta inom Agila Doctor. Återigen, varmt välkommen till oss på Agila!

Agila flyttar till nya lokaler

2019-04-01

Agila fortsätter att expandera och flyttar huvudkontoret till nya lokaler på Södermalm. Den nya adressen är numera Torkel Knutssonsgatan 24, 118 49 Stockholm.

Svenska Psykiatrikongressen 2019

2019-03-01

Agila kommer att vara på plats på Svenska Psykiatrikongressen som i år hålls på Münchenbryggeriet den 13-15 Mars. Vi kommer att ha representanter på plats under mässans alla dagarna för att på bästa sätt kunna svara på frågor och funderingar från intresserade besökare. Kom gärna förbi vår monter för att tävla och prata med oss.

Plan International – Julgåva 2018

2018-12-20

För oss på Agila är samhällsengagemang en naturlig och viktig fråga. Vi skänker kontinuerligt en del av verksamhetens överskott till välgörande ändamål och katastrofdrabbade områden. I år går årets julgåva till Plan International projekt för barns rättigheter och flickors lika villkor.

Agila erbjuder en unik möjlighet att arbeta genom eget bolag!

2018-09-26

Tack vare Agilas samarbete med EKTA fullservicebyrå kan du som läkare, sjuksköterska eller socionom enkelt driva eget bolag genom att låta EKTA hantera all administration och bokföring. Utöver assistans, support och månadsavstämningar erbjuds nischad expertis för Agilas konsulter. EKTA har varit med sedan Agila startade för tio år sedan. Detta medför en unik kunskap och förståelse för branschen vilket i sin tur leder till att de kan bistå med förstklassig rådgivning till våra konsulter till fördelaktiga priser.

Genom att arbeta via eget bolag kan du ta ett steg till vad gäller att styra över din egen arbetssituation. Men många förknippar eget företagande med administration, deklarationer, blanketter och annat som uppfattas som avskräckande. Det är just för att överbygga dessa hinder som Agila tillsammans med EKTA tagit fram denna helhetslösning. En helhetslösning där konsulter som arbetar inom vård och omsorg ska kunna överlämna all administration till EKTA till en rimlig kostnad. En helhetslösning där konsulenten helt kan fokusera på sin verksamhet och endast ta del av fördelarna att driva eget bolag.

EKTAs helhetslösningar skräddarsys efter dina unika behov och innefattar bland annat:
  • Att starta bolag (samtliga ingående delar)
  • Löpande bokföring, (inkl. betalningar, skattedeklarationer mm)
  • Löpande fakturering
  • Bokslut / årsredovisning
  • Inkomstdeklaration
  • Upprättande av K10-blankett som bifogas den privata deklarationen
  • Allmän rådgivning

Om EKTA
EKTA är en långvarig samarbetspartner till Agila och har varit med sedan bolagets grundande för tio år sedan. EKTA besitter en unik kunskap och förståelse för branschen vilket i sin tur leder till att de kan bistå med förstklassig rådgivning till Agilas bemanningskonsulter till fördelaktiga priser. EKTA är en mindre byrå med en stor byrås kompetens och erfarenhet och kan tillgodose alla tjänster som behövs för företag och dess företagare på ett personligt, effektivt och modernt sätt. Läs mer om EKTA här

Agila söker Konsultchef till läkarbemanningen

2018-05-30

Agila är ett av Nordens största företag för bemanning och rekrytering inom hälsa, sjukvård och socialtjänst. Agila bemannar landsting, kommuner och privata kunder över hela Sverige och Norge. Företaget har sedan starten år 2008 varit mycket framgångsrikt och har flera gånger blivit utsedda till gasellföretag av Dagens Industri.

Affärsområdet läkarbemanningen står inför en stark tillväxt, därför söker vi nu flera konsultchefer som vill vara med på vår utvecklingsresa på en mycket spännande och expansiv marknad. Arbetsklimatet är öppet och präglas av en social kultur där alla bidrar för att skapa en stark gemenskap. Agila sitter i centralt belägna lokaler på Södermalm i Stockholm.

Din roll
Du ansvarar för att bemanna och matcha kompetenta läkare och till våra uppdragsgivare. Vi arbetar efter uppsatta mål som du individuellt samt i ditt team drivs av att uppnå. Du bygger din egen kund- och konsultstock och arbetar aktiv med att rekrytera nya konsulter för Agila. Dina arbetsverktyg är framförallt telefon och mail. Du ansvarar för hela bemanningsprocessen vilket innebär allt från nyskapade av kontakt till uppföljning av avslutat arbete. I ditt ansvarsområde ingår även avtalsförhandling med uppdragsgivare samt ansvar för att bygga upp samt bibehålla en god och långsiktig relation till dem. Din dialog med konsulten rör allt från urval, förhandlingar gällande lön/arvode till att matcha konsultens kompetens mot kundens efterfrågan.

Vi erbjuder dig
Ett varierande arbete där struktur och professionalism återspeglas i ditt arbete och team. Vi uppmärksammar varandras synpunkter och kompetens samt ger utrymme på ett sätt som gynnar helheten. För oss på Agila kommer kvalitet alltid i första rummet vilket är en förutsättning för att vi ska kunna ta fullt ansvar för vår verksamhet. Du kommer att vara en del av en pågående utveckling och tillsammans med teamet driva igenom förändringar. Självklart får du en gedigen introduktion för att komma in i din roll, i teamet och förstå vår verksamhet.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom telefon- och/eller butiksförsäljning, research eller liknande. Alternativt så har du en utbildning inom HR, ekonomi, entreprenörskap eller likartat. Har du arbetat inom bemanningsbranschen och är det ett plus men absolut inget krav. Det viktigaste är att du är handlingskraftig och identifierar aktiviteter som leder i målets riktning. Du triggas av att göra affärer och skapa relationer. Du är inte rädd för att använda telefonen som arbetsredskap.

Frågor om tjänsten kontakta HR-chef Karin Berengren Juhlin på telefon 073-525 88 55 eller skicka ditt CV direkt till rekrytering@agila.se

Vill du jobba extra som junior Konsultchef?

2018-05-09

Vill du utvecklas och sätta dina teoretiska kunskaper på prov? Tycker du om att jobba med sälj inom ett expansivt företag där långsiktiga relationer är i fokus? Välkommen med din ansökan!

Agila är ett av Nordens största företag för bemanning och rekrytering inom hälsa, sjukvård och socialtjänst. Agila bemannar landsting, kommuner och privata kunder över hela Sverige och Norge. Företaget har sedan starten år 2008 varit mycket framgångsrikt och har flera gånger blivit utsedda till gasellföretag av Dagens Industri.

Arbetsklimatet är öppet och präglas av en social kultur där alla bidrar för att skapa en stark gemenskap. Agila sitter i centralt belägna lokaler på Södermalm i Stockholm.

Vi erbjuder dig
Ett varierande arbete där struktur och professionalism återspeglas i ditt arbete och team. Vi uppmärksammar varandras synpunkter och kompetens samt ger utrymme på ett sätt som gynnar helheten. För oss på Agila kommer kvalitet alltid i första rummet vilket är en förutsättning för att vi ska kunna ta fullt ansvar för vår verksamhet. Du kommer att vara en del av en pågående utveckling tillsammans med ditt team. Självklart får du en gedigen introduktion för att komma in i din roll, i teamet och förstå vår verksamhet.

Din roll
Din uppgift blir att stötta våra Konsultchefer som ansvarar för att bemanna och matcha kompetenta läkare och sjuksköterskor till våra uppdragsgivare. Vi arbetar efter uppsatta mål som du individuellt samt i ditt team drivs av att uppnå. Du kommer att hjälpa till att bygga vår kund- och konsultstock och arbeta aktiv med att rekrytera nya konsulter för Agila. Dina arbetsverktyg är framförallt telefon och mail.

Är du rätt person kommer du efter dina studier att få möjlighet att växa in i rollen som Konsultchef där du ansvarar för hela bemanningsprocessen allt från nyskapade av kontakt till uppföljning av avslutat arbete.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är inne på ditt sista år av studier. Har du erfarenhet från serviceyrken, sälj eller liknande är det ett stort plus. Det viktigaste är att du är handlingskraftig och tycker om att skapa relationer. Du är inte rädd för att använda telefonen som arbetsredskap.

Vid frågor om tjänsten kontakta HR-chef Karin Berengren Juhlin på telefon 073-525 88 55 eller skicka ditt CV och personliga brev direkt till rekrytering@agila.se

Agila växer och öppnar kontor i Piteå

2018-02-27

Bemanningsföretaget Agila tar ett steg till. Expansionen fortsätter och Agila öppnar ett kontor i Piteå. Jonas Danell och Erik Hagnelöv kommer att ansvara för etableringen av lokalkontoret. Både Jonas och Erik har mångårig erfarenhet av vårdbemanning och båda har tidigare arbetat för Agila i Stockholm.

”Vi ser stor tillväxtpotential i Norrbotten och Västerbotten och därför är det naturligt för oss att etablera oss i denna region” säger Jonas Danell, ansvarig för kontoret i Piteå.

”Det får duga”, duger inte för oss. Vi vill utmana oss själva och se till att vara på plats för att komma närmre våra uppdragsgivare och konsulter. På så vis kan vi ge dem ännu bättre service”, fortsätter Jonas.

Det nya kontoret ligger på Storgatan 48c i Piteå.

Senaste tillskottet på vår sjuksköterskebemanning

2018-01-18

Jenny är den senaste förstärkningen på vår sjuksköterskebemanning. Hon har fram till nyligen arbetat som barnmorska innan hon bestämde sig för att gå vidare i sin karriär. Vi önskar Jenny varmt välkommen till oss här på Agila!

Läkarbemanningen får nya kollegor

2018-01-05

Två personer förstärker vår Läkarbemanning. Fredrik kommer senast från ett jobb som projektledare och arrangör av konferenser och kongresser i den svenska och norska fjällvärlden.
Innan Joakim började på Agila arbetade han på ett prisjämförelsebolag där han haft flera olika roller genom åren. Senast som teamchef. Varmt välkomna önskar vi på Agila!

Nu söker vi en konsultchef som vill vara med att bygga ut vår verksamhet mot den norska marknaden

2017-12-14

Har du det rätta drivet och motiveras av att bygga upp något nytt, välkommen med din ansökan!

Affärsområdet Norge söker konsultchefer som vill vara med på vår utvecklingsresa på en spännande och expansiv marknad. Vårt team har ett öppet arbetsklimat som präglas av bra kommunikation, gemenskap och viljan att prestera.

Din roll
Du ansvarar för att bemanna och matcha kompetenta läkare till uppdragsgivare. Vi arbetar efter uppsatta mål som du individuellt samt i ditt team drivs av att uppnå. Du bygger din egen kund- och konsultstock och arbetar aktiv med att rekrytera för nya konsulter för Agila. Dina arbetsverktyg är framförallt telefon och mail.
Du ansvarar för hela bemanningsprocessen vilket innebär allt från nyskapade av kontakt till uppföljning av avslutat arbete. I ditt ansvarsområde ingår även avtalsförhandling med uppdragsgivare samt ansvar för att bygga upp samt bibehålla en god och långsiktig relation till dem. Din dialog med konsulten rör allt från urval, förhandlingar gällande lön/arvode till att matcha konsultens kompetens mot kundens efterfrågan.

Vi erbjuder dig
Ett varierande arbete där struktur och professionalism återspeglas i ditt arbete och team. Vi uppmärksammar varandras synpunkter och kompetens samt ger utrymme på ett sätt som gynnar helheten. För oss på Agila kommer kvalitet alltid i första rummet vilket är en förutsättning för att vi ska kunna ta fullt ansvar för vår verksamhet. Du kommer att vara en del en pågående utveckling och tillsammans med teamet driva igenom förändringar. Självklart får du en gedigen introduktion för att komma in i din roll, i teamet och förstå vår verksamhet.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom telefon- och/eller butiksförsäljning, research eller liknande. Alternativt så har du en utbildning inom ekonomi, entreprenörskap eller likartat. Har du arbetat inom bemanningsbranschen och har haft en ledande roll är det ett plus men absolut inget krav. Det viktigaste är att du är handlingskraftig och identifierar aktiviteter som leder i målets riktning. Du triggas av att göra affärer och inte är rädd för att använda telefonen som arbetsredskap.

Frågor om tjänsten kontakta HR-chef Karin Berengren Juhlin på telefon 073-525 88 55 eller skicka ditt CV direkt till rekrytering@agila.se

Agila söker Konsultchef - Är du vår nästa konsultchef som tycker om att jobba med sälj inom ett expansivt företag där långsiktiga relationer är i fokus?

2017-10-20

Agila är ett av Nordens största företag för bemanning och rekrytering inom hälsa, sjukvård och socialtjänst. Agila bemannar landsting, kommuner och privata kunder över hela Sverige och Norge. Företaget har sedan starten varit mycket framgångsrikt och har flera gånger blivit utsedda till gasellföretag av Dagens Industri. Affärsområdena som arbetar med socionom- och läkarbemanningen står inför en stark tillväxt, därför söker vi nu flera konsultchefer som vill vara med på vår utvecklingsresa på en mycket spännande och expansiv marknad. Arbetsklimatet är öppet och präglas av en social kultur där alla bidrar för att skapa en stark gemenskap. Agila sitter i centralt belägna lokaler på Södermalm i Stockholm.

Din roll
Du ansvarar för att bemanna och matcha kompetenta läkare till uppdragsgivare runt om i Sverige samt rätt socionomer till socialtjänst eller kommun. Vi arbetar efter uppsatta mål som du individuellt samt i ditt team drivs av att uppnå. Du bygger din egen kund- och konsultstock och arbetar aktiv med att rekrytera för Agila nya konsulter där framförallt telefon och mail är dina arbetsverktyg. Du ansvarar för hela bemanningsprocessen vilket innebär allt från nyskapade av kontakt till uppföljning av avslutat arbete. I ditt ansvarsområde ingår även avtalsförhandling med uppdragsgivare samt ansvar för att bygga upp samt bibehålla en god och långsiktig relation till dem. Din dialog med konsulten rör allt från urval, förhandlingar gällande lön/arvode till att matcha konsultens kompetens mot kundens efterfrågan.

Vi erbjuder dig
Ett varierande arbete där struktur och professionalism återspeglas i ditt arbete och team. Vi uppmärksammar varandras synpunkter och kompetens samt ger utrymme på ett sätt som gynnar helheten. För oss på Agila kommer kvalitet alltid i första rummet vilket är en förutsättning för att vi ska kunna ta fullt ansvar för vår verksamhet. Där det finns potential att utvecklas och bli bättre, ser vi till att göra det. Självklart får du en gedigen introduktion för att komma in i din roll, i teamet och förstå vår verksamhet.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom telefon- och/eller butiksförsäljning, research eller liknande. Alternativt så har du en utbildning inom ekonomi, entreprenörskap eller likartat. Har du arbetat inom bemanningsbranschen och har haft en ledande roll är det ett plus men absolut inget krav. Det viktigaste är att du är handlingskraftig och identifierar aktiviteter som leder i målets riktning. Du triggas av att göra affärer och inte är rädd för att använda telefonen som arbetsredskap.
Har du frågor om tjänsten, kontakta HR-chef Karin Berengren Juhlin på telefon 073-525 88 55 eller skicka ditt CV direkt till rekrytering@agila.se

Agila anställer en HR-chef

2017-09-06

Karin Berengren Juhlin börjar nu på Agila och kommer arbeta som HR chef. Karin kommer närmast från en roll som HR-partner på Södersjukhuset där hon var ansvarig för fyra kliniker. Dessförinnan har Karin bakgrund från finansbranschen där hon arbetade med att bygga upp en HR-funktion och stötta chefer i ledarskapsfrågor. Karin önskas varmt välkommen.

Ny kollega till sjuksköterskebemanningen

2017-09-06

Sjuksköterskebemanningen växer och har rekryterat Leo Liljegren som konsultchef. Leo kommer närmast från en roll som chefsassistent på Barnakuten Huddinge där han samarbetat med Agila i samband med bemanning. Agila hälsar Leo varmt välkommen.

Läkarbemanningen expanderar

2017-06-16

Agila har gjort klart med två nya medarbetare som kommer jobba med kollegorna på läkarbemanningen. I ett steg att erbjuda ännu högre service och att vara än mer tillgängliga för våra uppdragsgivare och konsulter förstärker Marcus och Mathias antalet konsultchefer på kontoret i Stockholm. Agila hälsar dom varmt välkomna.

Agilas Socionombemanning utökas

2017-06-12

En ny konsultchef förstärker Socionombemanningen på kontoret i Stockholm. Merjem passar helst på att resa när hon inte träffar vänner och familj. Hon hälsas varmt välkommen till Agila.

Förstärkning till läkarbemanningen

2017-03-06

Alexander som innan flytten till Stockholm bodde i Helsingborg, har en utbildning i teater och Business Management. Han har tidigare jobbat på bank med diverse arbetsuppgifter. På fritiden ägnar Alex sig åt teater/kultur, tränar kampsport, umgås med familj & vänner samt reser så ofta han kan.

Agila vinner landsomfattande avtal - bemannar med läkare över hela Norge

2017-01-31

Agila har efter en omfattande och noggrann upphandling genom norska Sykehusinnkjøp HF tilldelats ett nationellt avtal som leverantör av läkarbemanning i Norge. Avtalet omfattar samtliga fyra Regionshelseforetak och Agila kommer kunna erbjuda uppdrag inom samtliga kompetensområden. Avtalsstart är 1 februari 2017 och avtalet löper under två år med optioner om att förlänga avtalet ytterligare 2 år. Vill du veta mer? Vänligen kontakta: Alexander Lundkvist, Norgechef, +468-410 725 03

Läs vår pressrelease här

Ytterligare en ny kollega till vår läkarbemanning

2017-01-18

Läkarbemanningen på Agila förstärks ytterligare. Vi hälsar Narin välkommen som konsultchef. Hon kommer senast från ett arbete som gruppchef inom hemtjänsten. Narin kommer bidra med rutin inom personalansvar samt sin förmåga att samarbete med kunder och kommuner. Narin umgås gärna med sina vänner, familj och hund och får hon möjlighet så resor hon gärna iväg någonstans.

Ny kollega till vår sjuksköterskebemanning

2017-01-05

Vi hälsar Marie Söderlund välkommen som konsultchef till sjuksköterskebemanningen. Med sin långa erfarenhet från bemanningsbranschen förstärker hon vårat redan 10 man starka sjukskötersketeam på Agila.

Kontaktuppgifter

Telefon

Växel:
08-410 725 00
Jourtelefon:
08-410 725 00
Ekonomiavdelning:
08-410 725 07
Fax:
08-410 725 25
Norge:
+47 940 52 178

Agila (Huvudkontor)

Torkel Knutssonsgatan 24
118 49 Stockholm

Agila (lokalkontor)

Storgatan 48C
941 32 PITEÅ

Agila (lokalkontor)

Baltzarsgatan 18
211 36 Malmö

Agila (Norge)

Sandstuvveien 70 F/G
N-0680 OSLO
Norge